13 kwietnia, 2024
Sposoby na to, jak nie obgryzać paznokci

Sposoby na to, jak nie obgryzać paznokci

Aby przestać obgryzać paznokcie, jest kilka sposobów na obejście tego nawyku. Możesz zakryć paznokcie rękawiczkami, bandażami lub wciskanymi zestawami do paznokci, aby uniemożliwić do nich dostęp. Innym sposobem zapobiegania obgryzaniu paznokci jest zajęcie ust i rąk. Naszyjnik do żucia może pomóc w uniknięciu tego nawyku. Zakrywając paznokcie, zapobiegniesz rozpraszaniu uwagi ust przez konieczność ich obgryzania.

Joga

Jest wiele ćwiczeń, które można wykonywać, by uniknąć obgryzania paznokci. Joga i medytacja to dwa z najbardziej znanych ćwiczeń służących temu celowi. Pomagają one nie tylko się zrelaksować, ale także zmniejszyć niepokój. W sieci można znaleźć wiele niedrogich filmów i aplikacji do medytacji z przewodnikiem. Ćwiczenia te mogą pomóc raz na zawsze zerwać z nałogiem. Warto wypróbować kilka z nich, by sprawdzić, które będą dla nas skuteczne – element ten został stworzony przez specjalistów strony Mlodziezowe Informacje.

Ćwiczenia antystresowe, takie jak joga i tai chi, również mogą pomóc w obniżeniu poziomu stresu w organizmie. Stres może być czynnikiem wywołującym obgryzanie paznokci. Spróbuj ćwiczeń głębokiego oddychania, jogi lub qigong, aby obniżyć poziom stresu w organizmie. Guma do żucia i fidget spinnery to również skuteczne narzędzia zapobiegające obgryzaniu paznokci. Mogą one odwrócić uwagę od chęci obgryzania paznokci.

Medytacja

Autohipnoza to doskonały sposób, by przestać obgryzać paznokcie. W tej metodzie słuchasz pliku audio do autohipnozy z sugerowaną frazą, która zachęca cię do zaprzestania. Tego typu program może być dość trudny w użyciu, ponieważ trzeba wymyślać frazy do zapamiętania. Jego zaletą jest jednak możliwość pracy z umysłem podświadomym podczas snu, czyli w miejscu powstawania nawyku.

Na początek należy uświadomić sobie sytuację, która wywołuje u nas nawyk obgryzania paznokci. Zwróć szczególną uwagę na swoje dłonie i usta i spróbuj zrozumieć, co sprawia, że tak się czujesz. Po uświadomieniu sobie, gdzie pojawia się nawyk, można wykorzystać ten czynnik do przeprowadzenia mini medytacji. Po uświadomieniu sobie czynników wyzwalających nawyk obgryzania paznokci stanie się mniej intensywny. Kiedy już to opanujesz, uwolnisz się od niego na zawsze.

Biżuteria do żucia

Jednym z najprostszych sposobów, by przestać obgryzać paznokcie, jest noszenie biżuterii, która nie jest przeznaczona do jedzenia. Tego typu biżuteria nazywa się chewelry i jest wykonana w 100 procentach z silikonu przeznaczonego do kontaktu z żywnością. Jest ona zaprojektowana w interesujący sposób, aby odwrócić uwagę dziecka od żucia paznokci. Jest ona również dostępna w różnych mocach, aby zniechęcić dziecko do obgryzania paznokci. Niektóre z tych rodzajów biżuterii są również dostępne dla dorosłych.

Jedną z opcji dla osób z autyzmem jest biżuteria do żucia. Te naszyjniki i bransoletki zostały zaprojektowane tak, aby dać dzieciom z autyzmem alternatywny sposób na zajęcie rąk. Wiele z nich jest dostosowanych do wieku, dzięki czemu są idealne dla osób poszukujących wrażeń oralnych. Biżuterię tę można znaleźć w sklepach takich jak Little Sunshine Boutique. Może je kupić każdy, kto chce uniknąć obgryzania paznokci.

Trening odwracania nawyku

Istnieje kilka sposobów na przełamanie nawyku i zaprzestanie obgryzania paznokci. Skuteczny program treningu odwracania nawyku polega na zwiększeniu świadomości zachowania i zidentyfikowaniu jego czynników wyzwalających. Kolejna faza polega na opracowaniu konkurencyjnej reakcji. Może to być nowe hobby, czynność lub inny nawyk. Ćwicząc nową reakcję, można wyrobić sobie nowe, bardziej pożądane nawyki i zapobiec pogorszeniu się stanu zgryzu.

Grupa kontrolna placebo również została poddana temu samemu procesowi, co uczestnicy programu treningu odwracania nawyków. Paznokcie uczestników zostały zmierzone przed i po leczeniu. Paznokcie uczestników zostały sfotografowane i ocenione przez niezależnych obserwatorów. Ponadto zebrano dane dotyczące depresji, lęku, poczucia własnej wartości, przestrzegania zaleceń i akceptacji leczenia. Wyniki badania wykazały, że metoda odwracania nawyków była skuteczniejsza niż placebo. Ponadto uczestnicy stwierdzili, że po zakończeniu programu długość ich paznokci zwiększyła się bardziej niż przed jego rozpoczęciem.

Odsuwanie skórek

Istnieje wiele powodów, dla których warto odsuwać skórki. Oprócz zapobiegania infekcjom, zapobiega to ich rozdwajaniu i powstawaniu zakażeń. Ponadto produkty nakładane na paznokcie mogą lepiej przylegać do ich powierzchni. Używanie odpowiednich narzędzi i preparatów ma zasadnicze znaczenie dla utrzymania zdrowych skórek. Ważne jest również, aby przed odsunięciem skórek usunąć z nich lakier do paznokci. Czynność ta przed nałożeniem jakiegokolwiek produktu może je zmiękczyć i zapobiec ich rozdwajaniu.

Chociaż skórki są bardziej miękkie niż skóra na ciele, nadal są podatne na złamania i pęknięcia. Stosowanie pilnika do paznokci i moczenie ich w ciepłej wodzie przed nałożeniem produktu może pomóc je zmiękczyć. Jeśli nie masz takich narzędzi, możesz kupić olejek do skórek w sklepach z kosmetykami. Stosowanie olejku do skórek jest dobrym pomysłem, ponieważ można go używać do skórek tak samo, jak do nawilżania dłoni.

Stres

Jeśli masz skłonność do obgryzania paznokci, możesz poszukać profesjonalnej pomocy. Dostępne są różne metody leczenia psychologicznego, w tym psychoterapia. Jedną z takich terapii jest terapia poznawczo-behawioralna (CBT). Terapia ta ma na celu pomoc w zmianie zachowania poprzez identyfikację czynników wyzwalających i znalezienie zdrowszych alternatyw. Obecnie CBT jest dostępna w ramach NHS w przypadku różnych problemów ze zdrowiem fizycznym i psychicznym, ale należy pamiętać, że lista oczekujących może być długa.

Chociaż nie ma konkretnych badań naukowych potwierdzających, że obgryzanie paznokci może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, jest to zachowanie uzależniające. Niezależnie od tego, czy jest to normalna reakcja, czy też skrajna, nawyk ten jest często przyjmowany w sytuacjach stresowych. W końcu staje się on drugą naturą, niezależnie od sytuacji. Oto kilka wskazówek, które pomogą ci zorientować się, czy przyczyną obgryzania paznokci jest stres:

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *