13 kwietnia, 2024

Wpływ stosowania tabletek antykoncepcyjnych na paznokcie

Jeśli bierzesz tabletki antykoncepcyjne i zauważyłaś, że Twoje paznokcie stają się kruche i łatwiej się łamią, nie jesteś sama. Wiele kobiet zgłasza ten efekt uboczny stosowania doustnych środków antykoncepcyjnych. Chociaż dokładna przyczyna jest nieznana, uważa się, że mogą być to zmiany hormonalne powodowane przez właśnie tę formę antykoncepcji.

Czy można coś z tym zrobić?

Jeśli obawiasz się wpływu tabletek na paznokcie, porozmawiaj ze swoim lekarzem. Dostępne są inne rodzaje antykoncepcji, które mogą nie mieć takiego samego efektu. W międzyczasie możesz zrobić kilka rzeczy, aby wzmocnić paznokcie i zmniejszyć ryzyko ich złamania.

  • Przestań używać zmywacza do paznokci, który zawiera aceton, składnik wysuszający paznokcie. Może to być trudne, jeśli jesteś częstym gościem w salonie kosmetycznym lub masz zwyczaj częstego zmieniania kolory lakieru na paznokciach, ale warto z tego zrezygnować, aby wyeliminować dodatkowe czynniki osłabiania płytki.
  • Jeśli jednak wciąż chcesz mieć ładnie ozdobione paznokcie, spróbuj moczyć je w ciepłej wodzie przez pięć minut zawsze przed zmyciem lakieru.
  • Używaj pilnika, aby wygładzić strukturę na paznokciach. Polerowanie pomaga usunąć małe rysy i pomaga to w zapobiegnięciu tworzeniu się pęknięć.
  • Przestań używać paznokci jako narzędzi, do otwierania przedmiotów, jak np. przy podważaniu zawleczki na puszce z napojem. Powoduje to dodatkowy nacisk na łożysko paznokcia i może przyczynić się do złamania.
  • Rozważ antykoncepcję neutralną dla organizmu, np. Vibin mini.
  • Ponadto uważaj, aby nie obciążać zbyt mocno paznokci podczas wykonywania codziennych czynności, takich jak otwieranie słoika lub pisanie na klawiaturze. Rób częste przerwy, jeśli robisz coś, co wymaga dużej siły palców, na przykład grając na instrumencie lub mocno chwytając przedmiot.
  • Jeśli twoje paznokcie są już kruche i podatne na łamanie, spróbuj nosić sztuczne paznokcie lub paznokcie akrylowe. To zapewni im dodatkowe wsparcie i ochronę przed dalszymi uszkodzeniami.
  • Możesz rozważyć użycie wzmacniacza do paznokci. Na rynku dostępne jest kilka produktów zaprojektowanych specjalnie do tego celu, ale nawet zwykły bezbarwny lakier do paznokci może pomóc wzmocnić słabe paznokcie.
  • Możesz również wypróbować suplement zawierający biotynę (witaminę B). Niektóre badania wykazały, że może poprawić zdrowie paznokci. Warto spróbować, jeśli masz problemy z łamliwymi paznokciami spowodowanymi przez tabletki antykoncepcyjne. Na koniec upewnij się, że masz wystarczającą ilość witamin i minerałów w swojej diecie.

Posiadanie zdrowych paznokci oznacza zdrową skórę, która wymaga odpowiedniej równowagi składników odżywczych z pożywienia. Jeśli uważasz, że Twoja dieta nie zawiera wystarczającej ilości witamin i minerałów, weź suplement diety. Jednak uważaj, aby z tym nie przesadzić – nie potrzebujesz codziennie ogromnych ilości witamin, chyba że masz określone problemy zdrowotne, takie jak anemia lub osteoporoza.

Jeżeli chcesz szybkiej recepty na antykoncepcję, spróbuj tabletki antykoncepcyjne na e-receptę!

Co dalej?

Jeśli po wypróbowaniu tych wskazówek nadal masz problemy z łamliwymi paznokciami, porozmawiaj z lekarzem o innych opcjach. Obecnie dostępnych jest kilka rodzajów pigułek antykoncepcyjnych, które mogą nie mieć tego efektu ubocznego, więc warto omówić ze specjalistą alternatywy, jeśli jest to dla Ciebie poważny problem. Trzeba pamiętać, że antykoncepcja ma służyć Ci, a nie na odwrót, więc jeśli któryś z efektów ubocznych jest dla Ciebie uciążliwy, nie wahaj się powiadomić o tym swojego lekarza. Dobry specjalista, dbający o swoich pacjentów powinien zawsze, chociaż spróbować znaleźć rozwiązanie, które będzie satysfakcjonujące dla pacjentki.   



Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *