13 kwietnia, 2024
Jakie witaminy pomagają w regeneracji paznokci?

Jakie witaminy pomagają w regeneracji paznokci?

Oprócz biotyny i ryboflawiny, witamina C i folian są ważne dla gęstych i mocnych włosów i paznokci. Foliany są niezbędne do produkcji zdrowych czerwonych krwinek. Witaminy A, C i E są również korzystne dla mocnych i gęstych włosów i paznokci. Biotyna i ryboflawina pomagają w regeneracji komórek w organizmie. Ponadto folian pomaga zapobiegać łamliwości paznokci.

Z radością przedstawiamy materiał, który powstał w sojuszu z beautypediapatt.pl

Biotyna pomaga w regeneracji komórek

Najpowszechniejszym źródłem biotyny są jaja. Ten niezbędny składnik odżywczy wspomaga wzrost nowych komórek i białek w macierzy, czyli tkance znajdującej się pod paznokciem. Biotyna pomaga w regeneracji komórek tworzących macierz, co zwiększa grubość paznokci i zapobiega ich łamliwości. Suplementy z biotyną mogą jednak kolidować z niektórymi testami medycznymi, dlatego należy je przyjmować tylko wtedy, gdy wykazano, że są skuteczne dla skóry lub włosów.

Ryboflawina pomaga zapobiegać łamliwości paznokci

Codzienne przyjmowanie suplementu zawierającego ryboflawinę pomoże wzmocnić paznokcie. Nie powinieneś jednak przyjmować tej witaminy codziennie, ponieważ Twój organizm powinien sam wytwarzać jej wystarczającą ilość. Zalecana dzienna dawka dla dorosłych wynosi 30 mcg. Poza tym, witaminę tę można uzyskać z codziennej diety. Ryboflawina znajduje się w żywności i nie jest niezbędna do zapobiegania łamliwości paznokci.

Witamina C zagęszcza włosy i pogrubia paznokcie

Biotyna to niezbędna witamina z grupy B, która pomaga zagęścić włosy i paznokcie. Biotyna przekształca aminokwasy w keratynę – substancję, która pomaga zapobiegać łamaniu się włosów. Witamina A zapewnia zdrowsze włosy i paznokcie, a także jest stosowana przez kobiety w celu łagodzenia problemów związanych z przerzedzaniem się włosów w okresie menopauzy. Witamina C pomaga zwiększyć grubość włosów i paznokci poprzez wspomaganie tworzenia kolagenu – białka niezbędnego dla zdrowia obu tych składników.

Folian pomaga w tworzeniu zdrowych czerwonych krwinek

Witamina B9, znana również jako folian, pomaga w tworzeniu czerwonych krwinek i regeneracji nowych. Niedobór folianów może prowadzić do zmian w paznokciach, a nawet powodować ich sztywnienie lub łamanie. Do pokarmów bogatych w foliany należą ciemnozielone pomidory, owoce cytrusowe, fasola, groch i awokado. Można również suplementować witaminę B12, która często znajduje się w produktach pochodzenia zwierzęcego. Folian jest kluczową witaminą, która pomaga w tworzeniu czerwonych krwinek i dostarczaniu tlenu do komórek paznokcia.

Wapń wspomaga zdrowy wzrost włosów

Wiele składników odżywczych jest niezbędnych dla wzrostu włosów, jednak wapń jest szczególnie ważnym elementem. W okresie perimenopauzy kobiety mają tendencję do obniżania poziomu wapnia, co czyni je bardziej podatnymi na choroby ogólne i wypadanie włosów. Włosy zawierają ponad 200 razy więcej wapnia niż surowica krwi lub erytrocyty. W jednym z badań, przeprowadzonym przez Wlaźlak i wsp. stwierdzono, że poziom wapnia znacznie obniżył się po 49 roku życia. Aby zapewnić zdrowy wzrost włosów, kobiety powinny spożywać co najmniej 520 mg wapnia dziennie.

Cynk pomaga w tworzeniu zdrowych czerwonych krwinek

Oprócz pomocy w tworzeniu zdrowych czerwonych krwinek do regeneracji paznokci, cynk odgrywa również ważną rolę w produkcji neuroprzekaźników i hormonów. Jest niezbędny do podziału komórek, prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego i regeneracji tkanek. Jest również niezbędny w procesie gojenia się ran oraz produkcji insuliny i prostaglandyn. Cynk jest niezbędnym minerałem śladowym, który odgrywa ważną rolę w wielu procesach ustrojowych, w tym w tworzeniu komórek skóry, krzepnięciu krwi i wydzielaniu insuliny.

Folian jest trudno przyswajalny

Folian, naturalna witamina występująca w wielu produktach spożywczych, jest niezbędny dla zdrowego wzrostu paznokci. Najlepszym źródłem folianów są zielone warzywa o ciemnych liściach i produkty pochodzenia zwierzęcego, takie jak wątroba wołowa, okra i pomarańcze. Kwas foliowy można znaleźć także w żywności wzbogaconej, w tym w płatkach śniadaniowych, pieczywie i makaronach. W przypadku jego niedoboru może wystąpić drażliwość, owrzodzenia jamy ustnej i zmęczenie. Niedobór folianów jest szczególnie częsty u kobiet, a także u osób z chorobami, które uniemożliwiają wchłanianie folianów. Jeśli podejrzewasz, że cierpisz na niedobór tego składnika odżywczego, powinieneś skontaktować się z lekarzem.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *